Site icon ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

Ορθόδοξη Σημαία

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

Αγ.  Νικολάου  Βελιμίροβιτς « Μέσα πό τό παράθυρο τς φυλακς, Μηνύματα στό λαό»,

 Ορθόδοξος Κυψέλη, Θεσσαλονίκη 2012, σελ. 135-142.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ  †ΑΡΧΙΜ. ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ  ΚΑΤΡΑΜΑΔΟΥ

           Ἀδελφοί μου, πιλογή το Θεο εναι διαφορετική πό τήν νθρώπινη πιλογή. Θεός πέλεξε τόν βραάμ, ναν τεκνο γέροντα κατό χρονν, νά εναι πιό γόνιμος νθρωπος πό λους τούς νθρώπους στόν κόσμο. πέλεξε ο πόγονοι το βραάμ νά ’ναι τόσο πολλοί σα εναι τά στέρια στόν ορανό καί ο κόκκοι τς μμου στήν κρογιαλιά. τσι ποφάσισε Θεός κι τσι γινε…

            Τόν καιρό τς Π. Διαθήκης Θεός δέν πέλεξε τούς πολιτισμένους Ρωμαίους, οτε τούς καλοζωισμένους Αγυπτίους, οτε τούς καλλιτέχνες λληνες, οτε τούς σοφούς νδούς, γιά νά εναι λαός το Μεσσία. πέλεξε τούς βραίους πού ταν δολοι, γράμματοι, πεινασμένοι, κακόμοιροι, σκλάβοι στούς Αγυπτίους. πέλεξε ναν λαό πού ζοσε σέ σπίτια πό λάσπη καί χυρο, χωρίς πιστημονικές γνώσεις, χωρίς τέχνη καί λογοτεχνία. πέλεξε ναν λαό πού δέν ταν ργανωμένος σέ πόλεις καί χωριά, πού δέν εχε κράτος καί κυρίως δέν ταν λεύθερος. Θεός δέν πέλεξε τόν σχυρό Φαραώ, λλά τόν βοσκό Μωυσ νά παγορεύσει τίς δέκα ντολές Του, χωρίς τίς ποες κανένας λαός καί κανένα κράτος δέν θά μποροσε νά πιζήσει. Θεός πέλεξε τόν γεωργό Γεδεών γιά νά παλλάξει τόν λαό το σραήλ πό τή σκλαβιά. Ποιός ταν Γεδεών; πιό σήμαντος πό τούς σήμαντους, πως διος Γεδεών μολογε στόν γγελο πού το παρουσιάστηκε.

            Θεός πέλεξε τόν Δαβίδ, πού ταν τσοπάνης, νά δοξασθε σάν ρωας στή μάχη, καί στή συνέχεια νά γίνει ποιητής, προφήτης καί ατοκράτορας τόσο καλός, πού σάν ατόν δέν πρξε ποτέ κανείς λλος οτε πρίν λλά οτε καί ργότερα.

            Θεός πέλεξε τόν μώς, τόν βοσκό, νά εναι προφήτης, νά προσέχει τόν λαό του καί πιπλήττει τούς ατοκράτορες. Πράγματι, πάρχουν πολλά γραμμένα παραδείγματα που Θεός νυψώνει τόν μικρό γιά νά ντροπιάσει τόν μεγάλο, νυψώνει τόν ταπεινό γιά νά ντροπιάσει τόν περήφανο.

            λα τά παραπάνω παραδείγματα εναι σήμαντα σέ σχέση μέ τό τί συνέβη ταν ρθε στόν κόσμο Κύριος. Ποιούς πέλεξε Κύριος ταν ρθε στή γ, ταν γεννήθηκε πό τήν Παναγία Παρθένο Μαρία καί πό τό γ. Πνεμα, ταν φανερώθηκε στούς νθρώπους σάν  μακρόθυμος Μεσσίας το κόσμου; Δέν πέλεξε οτε τούς Ρωμαίους, οτε τούς λληνες, οτε τούς Αγυπτίους, οτε τούς ραβες, οτε τούς Πέρσες, οτε τούς νδούς, οτε τούς Κινέζους, λλά πέλεξε τούς ψαράδες τς Γαλιλαίας καί τούς φτωχούς τς ουδαίας, τούς πιό γνώστους, τούς πιό μικρούς καί τούς πιό σήμαντους. Ποιούς πέλεξε Θεός ταν θέλησε νά παλλαχθε Ερώπη πό τούς μωαμεθανούς; πέλεξε τούς πλούς, τούς γράμματους χωριάτες καί τούς καλογέρους!

            Ἀδελφοί μου, ατός εναι τρόπος το Θεο: ο γέτες νός λαο ν καί εναι μορφωμένοι καί σοφοί, πως ο διοι πιστεύουν, Θεός πιτρέπει νά καταστρέφουν τό διο τους τό κράτος, νά ξολοθρεύουν τόν διο τόν λαό τους. Στή συνέχεια Θεός διορθώνει τά σφάλματά τους μέ τή βοήθεια τν πιό φτωχν καί σήμαντων νθρώπων. Γιατί συμβαίνει ατό; πλούστατα, γιά νά καταλάβουν ο νθρωποι πώς λα μπορε νά τά διορθώσει μόνον Θεός καί χι νθρωπος.

            Ὁ Θεός κανε τόν τεκνο βραάμ πολύτεκνο. Θεός κανε θαύματα διά μέσου το Μωυσ. Χάρισε τή δύναμη καί τή νίκη στόν μεγάλο Γεδεών. Χάρισε τό δρο το ρωισμο καί τό δρο τς ποίησης στόν Δαβίδ, καί στόν γιό το Δαβίδ, στόν Σολομώντα, τό δρο τς σοφίας. Θεός προφήτευε τί θά συμβε διά μέσου το βοσκο μώς. δωσε δύναμη στούς φοβισμένους ψαράδες καί τούς πλούτισε μέ τό δρο τς σοφίας, λλά καί μέ τό χάρισμα το κηρύγματος. Γι’ ατούς τούς λόγους πάντα Θεός πιλέγει μεταξύ τν νθρώπων κενον πού εναι πιό δύναμος. τσι ο νθρωποι ντιλαμβάνονται πίσω πό τόν δύναμο νθρωπο τόν Παντοδύναμο Θεό. Θεός πιλέγει κενον, πού στά μάτια τν νθρώπων δέν εναι σοφός, τσι στε πίσω πό ατόν ο νθρωποι νά ντιλαμβάνονται Ατόν, τόν Πάνσοφο. Θεός πιλέγει ατόν πού δέν χει δόξα, δέν χει εγενική καταγωγή, τσι στε πίσω πό ατόν ο νθρωποι νά ντιληφθον τόν πιό Δοξασμένο, τόν πιό Μεγαλειώδη πό τούς μεγαλειώδεις. ταν δοξάζεται νας σημαντικός νθρωπος στον κόσμο, ατός δοξάζει καί προβάλλει τόν αυτό του, καί χι τόν Θεό. ταν μως δοξασθε νας μικρός σέ δύναμη καί σήμαντος νθρωπος, τότε δοξάζεται καί προβάλλεται Θεός.

            Ὁ Θεός ἐπιλέγοντας τούς μικρούς καί ἀσήμαντους ἀνθρώπους φανερώνει τόν ἑαυτό του καί βεβαιώνει τήν ὕπαρξή Του. Ἐπειδή κάποιος σημαντικός ἄνθρωπος κάνει κάποιο σπουδαῖο ἔργο, ὅλοι οἱ ἄνθρωποι λένε: αὐτό ἔκανε ὁ Καίσαρας,  ὁ βασιλιάς,  ὁ αὐτοκράτορας  ὅμως, ὅταν 2 ἁπλοί ψαράδες,  ὁ Πέτρος καί ὁ Ἰωάννης, γιατρέψουν τόν ἐκ γενετῆς κουτσό τότε ὅλοι λένε: Αὐτό εἶναι ἔργο τοῦ Θεοῦ! Οἱ σημαντικοί ἄνθρωποι δέν ἐπιτρέπουν διά μέσου αὐτῶν νά δοξασθεῖ, νά φανερωθεῖ ὁ Θεός. Γι’ αὐτόν τό λόγο ὁ Θεός φανερώνεται καί δοξάζεται διά μέσου ἀνθρώπων μικρῶν, ταπεινῶν, ἀδύναμων, ἀσήμαντων. Ἀδελφοί μου, ἄν μελετήσει κανείς τά ἔργα τῶν Ἀποστόλων, τότε κατανοεῖ πώς αὐτά  ἀποτελοῦν ἀπόδειξη τῆς παρουσίας τοῦ Θεοῦ, τῆς δύναμης τοῦ Θεοῦ, τῆς πρόνοιας τοῦ Θεοῦ. Ἀνοῖξτε τά μάτια σας καί θά τό δεῖτε. Σκεφτεῖτε καί θά τό καταλάβετε. Πιστέψτε καί θά σωθεῖτε. Ἄς δοξάζουμε τό ὄνομα τοῦ Θεοῦ, εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.

Πηγή Ενοριακό Φυλλάδιο Κυριακής 22 Σεπ 2019

.

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

Μοιραστείτε τη σελίδα. Πατήστε το τελευταίο κουμπί για περισσότερες επιλογές
Exit mobile version