ΣΤΗΝ ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 10-10-2019
† ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΡΧΙΜ. ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΚΑΤΡΑΜΑΔΟΥ
Μακαριώτατε, Σεβασμιώτατοι ‘Αγιοι ’Αρχιερείς,
Εν πρώτοις επιτρέψατε μου με πολύ σεβασμό και αισθήματα αγάπης προς όλους σας να σας ευχαριστήσω για την ανάθεση σε μένα της παρουσίασης του θέματος: “Η γενοκτονία” των συγχρόνων Ελλήνων και τα δημιουργηθέντα εξ αυτής: εργασιακόν πρόβλημα (ανεργία νέων), αδυναμία δημιουργίας νέων οικογενειών, άμβλυνσις των ήθων, μονογονεϊκές οικογένειες, ομόφυλα ζευγάρια”.
Το όλο θέμα με τις επί μέρους παραμέτρους του είναι τεράστιο. Έχει εξεταστεί κατά καιρούς, όταν ευρίσκεται κυρίως σε έξαρση, τόσο στη Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, όσον και στις αρμόδιες για ποιμαντικά, οικογενειακά και κοινωνικά θέματα Συνοδικές Επιτροπές, αλλά και από τις κατά τόπους Ι. Μητροπόλεις και με πρωτοβουλία των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών σε συνέδρια Ιερέων, ακόμη και από πολλούς Φορείς ή Οργανισμούς οι όποιοι στο σύνολό τους αγωνιούν για την έκβαση ενός τέτοιου προβλήματος με τις παραμέτρους του.
Έχω την αίσθηση και αυτό είναι αληθές και οπωσδήποτε την άποψη αυτή την συμμερίζεσθε όλοι ότι το υπό εξέταση θέμα είναι ακανθώδες και θα απαιτούσε χρόνον πολύ για να αναλυθεί και περισσότερο να δοθούν λύσεις σ’ αυτό. Είναι ακόμη βέβαιο από την εξέλιξη των πραγμάτων και τις ραγδαίες κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές ότι το υπό εξέταση θέμα δεν πρέπει να αναλύεται μόνο με την προοπτική λύσεώς του. Γιατί; Διότι δυστυχώς οι εξελίξεις μας έχουν προλάβει και μας έχουν ξεπεράσει. Τα νομοθετούμενα από τις εκάστοτε Κυβερνήσεις, οι πρωτοβουλίες των Μ.Κ.Ο., οι Σύλλογοι, οι Οργανισμοί εργάζονται για την ανατροπή των πάντων. Πρέπει να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια να περισωθούν έστω και τώρα τα συντρίμμια. Δεν θα πρέπει μόνον να θεωρούμε ή να αντιμετωπίζουμε ως ζήτημα που χρήζει μόνο προληπτικών μέτρων αλλά κατασταλτικών γιατί ενώπιον μας έχουμε μια τεράστια ανοικτή πληγή.
- ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ.
Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ χαρακτήρισε επισήμως τη γενοκτονία ως έγκλημα που τιμωρείται με βάση το Διεθνές Δίκαιο. Μάλιστα αποτέλεσε και τον κύριο κατηγορητήριο όρο στην Δίκη της Νυρεμβέργης. Αυτή ορίζεται ως έξης: Γενοκτονία αποτελεί οποιαδήποτε από τις ακόλουθες πράξεις η οποία διαπράττεται με σκοπό την καταστροφή, εξ ολοκλήρου ή εν μέρει μιας εθνικής, φυλετικής ή θρησκευτικής ομάδος:
α) Η δολοφονία μελών της Ομάδος. β) Η πρόκληση σοβαρής σωματικής ή διανοητικής βλάβης σε μέλη της Ομάδος. γ) Η εθελούσια επιβολή στην Ομάδα συνθηκών διαβιώσεως που αποσκοπούν στην ολοσχερή ή μερική φυσική εξόντωσή τους. δ) Η επιβολή μέτρων που αποσκοπούν στην παρεμπόδιση των γεννήσεων στο εσωτερικό της Ομάδος και ε) Η δια της βίας μεταφορά των παιδιών της ομάδος σε μια άλλη ομάδα.
ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ;
Αυτές αφορούν όλους μας με πρώτους τους πνευματικούς, εκκλησιαστικούς και θρησκευτικούς Ηγέτες. Δεν οφείλονται πάντοτε σε εξωγενείς παράγοντες αλλά πολλές φορές ίσως σε μη ορθή εκτίμηση των προβλημάτων και των συνεπειών τους.
- Μετανάστευση – Ανοικτή πληγή διαρκούς Γενοκτονίας
Με την ευκαιρία της εκδήλωσης της 24ης Ιουνίου στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο στην Αθήνα, με συναυλία προς τιμήν του, ο Μίκης Θεοδωράκης απηύθυνε ένα μήνα πριν, στις 17 Μαΐου δυνατό μήνυμα μέσα στο όποιο περιέχονται καίριες αλήθειες. Ο παγκοσμίως γνωστός μουσικοσυνθέτης τόνισε ότι θεωρεί τη συναυλία “ένα προσκλητήριο στην ενότητα των Ελλήνων”. Όπως σημειώνει “στις κορυφαίες στιγμές της ιστορίας μας οι Έλληνες ήταν ενωμένοι” ενώ αντίθετα “ο εθνικός διχασμός ήταν υπαίτιος για τα δεινά που έζησε ο λαός μας”. Στη συνέχει τονίζει ότι κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσεως “η πιο μεγάλη απώλεια, ύψιστης εθνικής σημασίας είναι το γεγονός ότι χάθηκε ο άνθος του Έθνους. Οι εκατοντάδες χιλιάδες νέοι, μορφωμένοι και επιστήμονες οι πιο πολλοί, με άλλα λόγια η ατμομηχανή που θα μας οδηγούσε προς το μέλλον“. Γι’ αυτό και με “σφιγμένη καρδιά” για τη μεγάλη αυτή απώλεια, εκφράζει την επιθυμία να βοηθήσουν τα τραγούδια του να ενωθούμε οι Έλληνες γύρω από αυτόν τον μέγιστο στόχο. “Να ξαναφέρουμε τα παιδιά μας στην Πατρίδα”. Αλλά να τα ξαναφέρουμε πού; Όχι σε μια Πατρίδα όπου οι μισοί θέλουν να εξαφανίσουν τους άλλους μισούς την ώρα που η Χώρα μας βγαίνει αργά και βασανιστικά από την κρίση ενώ παράλληλα τα απειλητικά σύννεφα στη γειτονιά μας γίνονται κάθε μέρα πιο μαύρα κυρίως στα ανατολικά και βορειοδυτικά μας σε Αιγαίο, Αλβανία και Κύπρο. Φωνάζει δυνατά προς όλους “Ε Ν Ω Θ Ε Ι Τ Ε “. Βάλτε την αμαξοστοιχία “ΕΛΛΑΣ” πάνω στις ράγες της συνεργασίας, της δημιουργίας και της προόδου. Φέρτε ξανά την ανοχή και την ευγένεια στήν πολιτική και στην καθημερινότητά μας. Βοηθήστε το Λαό να ξαναγίνει αυτός που με τη λάμψη του κάποτε κέρδισε τον παγκόσμιο θαυμασμό. Ξαναφέρτε πίσω τα φωτεινά μυαλά της νέας γενιάς“. Και τελειώνει με την επιθυμία να βροντοφωνάξει με βεβαιότητα μέσα από τη συναυλία: «Έίσαι Έλληνας! Αυτό που ήσουν κάποτε, θα γίνεις ξανά».
Όλοι μας είμαι βέβαιος ότι στις επαρχίες μας ζούμε την τραγικότητα της καταστάσεως. Χάνουμε διαρκώς, χάσαμε τους νέους ανθρώπους. Στις μικρές πόλεις και στις περιοχές μας νέους βλέπουμε μέχρι την ηλικία των μαθητών Λυκείου. Μετά όλοι παίρνουν το δρόμο της ξενιτιάς χωρίς επιστροφή για εσωτερική και οι περισσότεροι για εξωτερική μετανάστευση. Ξέρετε πότε βλέπουμε νέους ανθρώπους; Από την 1η μέχρι την 31η Αυγούστου οπότε και έρχονται από τους τόπους της νέας διαμονής τους για διακοπές. Μετά πάλι νέκρα. Όλοι φεύγουν και μένουν σε μας να ανθούν τα ΚΑΠΗ και τα νεκροταφεία. Οι γάμοι πλέον λιγοστοί, οι βαπτίσεις ελάχιστες και οι κηδείες αμέτρητες.
Σε χωριό – κωμόπολη της επαρχίας Σιδηροκάστρου στα 12 χρόνια εφημερίας νέου κληρικού τον οποίο διόρισα, τελέσαμε 34 γάμους και 260 κηδείες. Ο πληθυσμός της ενορίας ήταν προ δεκαπενταετίας 1200 κάτοικοι και τώρα δεν έμειναν παρά μόνο μετά βίας 600. Τα σχολεία, και δεν μιλάμε για Γυμνάσια και Λύκεια, αυτά ούτε να διανοηθούμε ότι υπάρχουν εκεί που πριν έσφυζαν από ζωή, τώρα μόνο Δημοτικά βλέπετε να υπολειτουργούν ή και δεν λειτουργούν καθόλου εδώ και δεκαετίες. Ενορία που πριν 30 χρόνια είχε 300 μαθητές στο δημοτικό, σήμερα το σχολείο της δεν λειτουργεί. Είναι κλειστό. Είναι δυνατόν να νοηθεί Δημοτικό με 8 παιδιά σε κάποιες ορεινές περιοχές, προερχόμενα από 3 ή 4 άλλες ενορίες ή 15 και βία 30 με 40 παιδιά στις πεδινές περιοχές. Σχολεία με 250 και 300 μαθητές έκλεισαν προ πολλών ετών. Και το πρόβλημα αυτό ταλανίζει, είμαι βέβαιος, τις πλείστες Μητροπόλεις της υπαίθρου εξαιρουμένων βέβαια των αστικών κέντρων όπου και εκεί τα πράγματα δεν είναι και σε καλύτερη κατάσταση αφού διαρκώς συγχωνεύονται Σχολεία. Οι πολιτικοί μας νομίζουν ότι όλα τα προβλήματα θα λυθούν αν αναπτυχθεί ο τουρισμός της θάλασσας. Λάθος. Τεράστιο λάθος. Ο τουρισμός είναι σαν τη μόδα ανθεί για μερικά χρόνια και μετά μετακινείται σε άλλους τόπους σε άλλους προορισμούς. Τον έχουμε για λίγο στα χέρια μας αλλά αυτοστιγμεί φεύγει και χάνεται. Υπενθυμίζω στην αγάπη σας το τεράστιο πρόβλημα των ημερών με την Thomas Cook, μεγάλο τουριστικό κολοσσό και την πτώχευσή της. Ούτε και θα λυθούν όλων τα προβλήματα αν προοδεύσει ο τουρισμός σε Μύκονο και Σαντορίνη με τις τόσες και τόσες διαστροφές του. Θα έλεγα λοιπόν με δυνατή φωνή: Πίσω ολοταχώς. Επιστροφή των νέων ανθρώπων στην Πατρίδα μας, στα χωριά μας. Στην Πατρίδα, στις ρίζες μας.
Αλλά με τι κίνητρα; Ανάπτυξη των πρωτογενών μορφών παραγωγής και εργασίας. Επιστροφή στα χωράφια μας και στα ζώα μας. Στη θάλασσά μας. Στην αγροτική και κτηνοτροφική εργασία και την αλιεία. Δεν είναι κακό. Ούτε υποτιμητικό. Ο τόπος μας είναι πλούσιος και έχει τόσες εναλλακτικές μορφές να προσφέρει. Στο εξωτερικό δεν εργάζονται όλοι σε γραφεία. Οι πλείστοι είναι εργάτες και κάνουν χειρωνακτικές εργασίες πολύ χειρότερες και βαρύτερες που δεν τις κάνουν οι Ευρωπαίοι, παρά μόνο μετανάστες, απ’ ότι αν δούλευε κανείς σ’ ένα κτήμα ή σ’ ένα ποίμνιο. Οι δικοί μας δυστυχώς και αυτοί που έμειναν προτιμούν να μένουν άνεργοι, να κάθονται ολημερίς, καλύτερα ολονυκτίς σε μια καφετέρια, να περιμένουν χρήματα από τη σύνταξη του πατέρα ή του παππού παρά να εργαστούν. Δουλειές υπάρχουν. Όταν οι ξένοι Αλβανοί, Βούλγαροι, Πακιστανοί και τόσοι άλλοι βρίσκουν δουλειές, οι δικοί μας γιατί όχι; Δεν θέλουν. Βλέπετε είμαστε αριστοκράτες. Ευρωπαίοι και μορφωμένοι με ένα ψευτοχαρτί του Λυκείου ή κάποιου ΤΕΙ και με ολιγοστές λέξεις μιας ξένης γλώσσας κι αυτό μας κάνει να θεωρούμε υποτιμητικό να εργαστούμε χειρωνακτικά. Εν πάση ειλικρίνεια σας καταθέτω με μάρτυρες τον «Άγιο Σερρών» και τον «Άγιο Ζιχνών» ότι ολόκληρος ο Νομός Σερρών και ειδικότερα η επαρχία Σινικής και Ηρακλείας όπου διακονώ για 18 τώρα χρόνια είναι ένας ευλογημένος τόπος. Είναι καταπράσινος όλο το χρόνο. Παράγει τα πάντα γιατί έχει χωράφια εύφορα και νερά απεριόριστα. Είναι πλούσιος τόπος με φτωχούς όμως ανθρώπους σε μυαλά που δεν θέλουν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους και να αναπτύξουν τη δυναμική της γης μας. Δεν παίρνουν πρωτοβουλία να φτιάξουν γεωργικά και κτηνοτροφικά πάρκα, οργανωμένα. Πρότυπα Τυροκομεία και συσκευαστήρια. Πρόγραμμά μου, και το έβαλα στόχο, είναι να ιδρύσω ένα πρότυπο Τυροκομείο. Κατάφερα να ιδρυθεί Σχολή Τυροκομίας στα ΙΕΚ Σιδηροκάστρου. Γιατί οι γαλακτοβιομηχανίες αγοράζουν στην ελάχιστη τιμή το γάλα από τους παραγωγούς με αποτέλεσμα να τους πνίγουν κυριολεκτικά αφού συγχρόνως εισάγουν και γάλα από την Βουλγαρία σε πολύ χαμηλές τιμές.
Σε ερώτησή μου τελευταία σε φίλο νέο παραγωγό σε χωριό μας πώς πάνε οι δουλειές, η απάντηση ήταν “πολύ καλά” πλην όμως δεν υπάρχουν χέρια για την συγκομιδή του καπνού και οι δικοί μας δεν προθυμοποιούνται να εργαστούν. Τα συμπεράσματα του καθενός μας. Εμείς σαν Εκκλησία στις αγροτικές και ορεινές περιοχές οφείλουμε συστηματικά δια της Συνόδου και έντυπου υλικού που θα μας προμηθεύουν ειδικοί συγγραφείς να διαφωτίσουμε και να κατευθύνουμε το λαό μας. Τούτο δεν είναι μόνον ευθύνη και έργο του Κράτους μας αλλά όλων μας.
ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
Δυστυχώς το πρόβλημα αυτό είναι τεράστιο και άλυτο. Γιατί δεν γνωρίζουμε ή δεν μπορούμε να διευθύνουμε πολιτεία, τροχαία, κατά τόπους αρμόδιοι γονείς ή και φορείς, σχολεία κλπ. τα πράγματα. Δεν μπορούμε να διαχειριστούμε σωστά τις καταστάσεις. Στοιχεία που σοκάρουν κάθε νουνεχή και νοήμονα άνθρωπο έρχονται στο φως της δημοσιότητας και καταγράφουν την οδική συμπεριφορά των Ελλήνων τα τελευταία 50 χρόνια. Αριθμοί αδιανόητοι που προκαλούν ίλιγγο. Ο γνωστός οδηγός αγώνων Τάσος Μαρκουΐζος ή Ιαβέρης αποκαλύπτει: Τα τελευταία 50 χρόνια στην Ελλάδα έχουμε 120.000 νεκρούς από τροχαία δυστυχήματα, 350.000 αναπήρους και 2.000.000 τραυματίες. Είναι πραγματική γενοκτονία, αφανισμός της ελληνικής φυλής χωρίς τέλος. Οι αριθμοί μιλούνε μόνοι τους και είναι συγκλονιστικοί. Κάθε μέρα θρηνούμε 3 – 4 νεκρούς και άλλοι τόσοι καθημερινά μένουν ανάπηροι. Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, οι αρμόδιοι Φορείς και η κοινή γνώμη δεν δίνουν την πρέπουσα βαρύτητα στο μέγεθος του προβλήματος. Γενοκτονία συντελείται στους ελληνικούς δρόμους και είναι απαραίτητο να ανατρέψουμε αυτή την ολέθρια για την Πατρίδα μας κατάσταση.
Το άσχημο οδικό δίκτυο, η αδράνεια της Ελληνικής Πολιτείας, ενοχοποιείται σε μεγάλο βαθμό για την πληθώρα των ατυχημάτων. Κυρίως όμως ενοχοποιείται η έλλειψη οδικής παιδείας και συμπεριφοράς των Ελλήνων. Αντιμετωπίζουμε με ελαφρότητα κανόνες που σώζουν ζωές. Αρκετοί μόλις βλέπουν πορτοκαλί, αντί να σταματήσουν πατούν γκάζι. Και το πορτοκαλί γίνεται κόκκινο και το ατύχημα είναι προ των πυλών. Η οδήγηση θέλει υπομονή, διαύγεια και σύνεση. Φόβο Θεού. Το επιχείρημα ότι τα ατυχήματα είναι για τους άλλους και σε μένα δεν θα συμβεί είναι τουλάχιστον γελοίο. Ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας καθορίζει ακριβώς την οδική μας συμπεριφορά. Ζώνες ασφαλείας και κράνη ταυτίζονται με τον οδηγό, αλλά και με όσους αποτελούν συνεπιβάτες. Καθορίζεται ακριβώς που μπορούμε να τρέξουμε και με ποια ταχύτητα, πότε παραχωρούμε προτεραιότητα, πού παρκάρουμε και πού μπορούμε να σταθμεύσουμε προσωρινά και πολλές άλλες λεπτομέρειες, που αν τις τηρήσουμε οι αριθμοί των νεκρών, των αναπήρων και των τραυματιών από ατυχήματα θα μειωθούν καθοριστικά. Κυρίως οφείλουμε να μάθουμε στα παιδιά, το σωστό τρόπο που πρέπει να οδηγούν. Η οδική συμπεριφορά “χτίζεται” από την παιδική ηλικία και γίνεται στην ενηλικίωση τρόπος ζωής. Μετά λύπης μου αναφέρω ότι σε μεγάλη κωμόπολη της επαρχίας Σιδηροκάστρου οι γονείς, παρά τις εκκλήσεις μας και τις έντονες παρατηρήσεις στα κηρύγματα μας, από της ηλικίας των 12-15 ετών χορηγούν μηχανάκια στα παιδιά τους, τα οποία όχι μόνον τρέλες δεν κάνουν, αλλά ουσιαστικά τα οδηγούν στην αυτοκτονία. Τους επιτρέπουν να οδηγούν γεωργικούς ανελκυστήρες χωρίς άδεια, χωρίς δίπλωμα, δίχως ασφάλεια. Και εμείς όταν συμβεί το μοιραίο τρέχουμε ενώπιων των οδυρομένων και των περίλυπων να εκφωνούμε επικήδειους. Οι χειρότεροι οδηγοί μας είναι οι εκ Γερμανίας ερχόμενοι τα καλοκαίρια μετανάστες οι όποιοι δεν τηρούν κανένα κανόνα άδικης κυκλοφορίας για να “βγάλουν το άχτι” τους από τους περιορισμούς που έχουν σε όλα στον τόπο που διαβιούν. Χάρηκα το καλοκαίρι όταν διάβασα στο διαδίκτυο την πληροφορία ότι σε Κατασκήνωση κάποιας Ι. Μητροπόλεως εκλήθη αρμόδιος Αξιωματικός Τροχαίας και έδωσε μαθήματα οδικής συμπεριφοράς πέραν των άλλων πνευματικών ομιλιών. “Ταῦτα δὲ ἔδει ποιῆσαι κἀκεῖνα μὴ ἀφιέναι “. Ας επιστρατεύσουμε όλες τις δυνάμεις μας για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε την Πατρίδα. Στα Κατηχητικά, στις Κατασκηνώσεις στα κηρύγματά να δώσουμε μαθήματα ηθικής και οδικής συμπεριφοράς. Είμαστε πολύ λίγοι οι Έλληνες και δεν έχουμε την πολυτέλεια να θυσιάζουμε χιλιάδες συνανθρώπους μας στην άσφαλτο. Η Αποστολική Διακονία θα μπορούσε να εκδώσει και να προμηθεύσει έντυπο υλικό οδικής, κυρίως ηθικής συμπεριφοράς. Θα ήταν και πρωτότυπο για την Εκκλησία και πρωτοποριακό και πολύ χρήσιμο.
ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ – ΗΘΕΛΗΜΕΝΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
Οι εκτρώσεις: Άλλη μια πληγή του Φαραώ όπως τότε στην Αίγυπτο αποτελεί και την κύρια αιτία του δημογραφικού προβλήματος. Η Ι. Σύνοδος της Εκκλησίας δια του Μακαριωτάτου καθιέρωσε επίσημα: “Ημέρα κατά των εκτρώσεων”. Μάλιστα ονόμασε τον εορτασμό “Ημέρα του αγέννητου παιδιού”. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε Εγκύκλιο η Απόφαση ελήφθη με στόχο την προστασία του παιδιού και για να αντιμετωπιστεί το δημογραφικό πρόβλημα. Ως ήμερα υπόμνησης της θέσης της Εκκλησίας κατά των εκτρώσεων επελέγη η 1η Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα. Μία ακόμη υπόμνηση για το έγκλημα των εγκλημάτων, τις εκτρώσεις. Είπαν και είναι σωστό πως μια κοινωνία που δεν δέχεται τα παιδιά της, σε όποια φάση της αναπτύξεως τους, όπως και εκείνη που απορρίπτει τους γέροντες, τους ασθενείς και αναπήρους, δεν είναι άξια να επιζήσει. Δεν είναι κοινωνία ανθρώπων, είναι ζούγκλα. Αυτοκαταργείται. Ιδιαίτερα μια γυναίκα που αποφασίζει να σκοτώσει το παιδί της, έστω και κυοφορούμενο δεν παύει να είναι παιδί της. Αν δεν διώκεται ποινικά δεν σημαίνει πως παύει να διώκεται συνειδησιακά. Αυτή τη συνείδηση ποιός θα την καθησυχάσει; Έστω κι αν προσωρινά επιβληθούν περιοριστικά μέτρα δεν φιμώνεται. Έρχεται ώρα που εξεγείρεται και μαστιγώνει ανελέητα. Η έκτρωση δεν είναι απλό έγκλημα. Είναι μοναδική εγκληματική διαστροφή. Δεν υπάρχει χειρότερη διαστροφή από το να δολοφονεί η ίδια η μητέρα το σπλάχνο της. Την ώρα εκείνη διαστρέφει τη φύση της, το μητρικό φίλτρο, την ίδια την αγαπά. Χτυπάει τις ρίζες της ζωής. Παράλληλα με τη διαστροφή που προκαλεί στην ψυχή της μητέρας, δεν είναι μικρότερη η φθορά που δημιουργεί στη συνείδηση των γιατρών. Δεν είναι πια γιατροί. Δεν υπηρετούν τη ζωή. Υπηρετούν το θάνατο. Με αμβλυμμένη συνείδηση είναι ακατάλληλοι για την άσκηση του ιερού αυτού λειτουργήματος τους. Η άσκηση του ιατρικού λειτουργήματος 2.500 χρόνια βασίζεται στον όρκο του Ιπποκράτη. Σύμφωνα με τον όρκο αυτό, ο ιατρός θεραπεύει ή ανακουφίζει τον άνθρωπο από τον πόνο, ενώ σε καμιά περίπτωση δεν είναι επιτρεπτό να προβεί σε ενέργεια η όποια θα μπορούσε να προκαλέσει βλάβη της υγείας οποιουδήποτε ανθρώπου από τη στιγμή της σύλληψής του μέχρι τον βιολογικό του θάνατο……»
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
Πηγή Ενοριακά Φυλλάδια 03, 10, 17 Νοε 19
ΒΑΡΥΣΗΜΑΝΤΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ κ. ΜΑΚΑΡΙΟΥ ΒΑΡΥΣΗΜΑΝΤΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ κ. ΜΑΚΑΡΙΟΥ ΒΑΡΥΣΗΜΑΝΤΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ κ. ΜΑΚΑΡΙΟΥ ΒΑΡΥΣΗΜΑΝΤΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ κ. ΜΑΚΑΡΙΟΥ