Site icon ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ

«ΕΟΡΤΗ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ »

Εσωτερικό

Εσωτερικό

«ΕΟΡΤΗ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ »

† ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΟΥΠΟΛΕΩΣ ΑΝΘΙΜΟΥ

«Ἡ Ἐκκλησία γιορτάζει  σήμερα τ Εσόδια τς Θεοτόκου. Ἕνα πραγματικὸ γεγονὸς ποὺ συνέβη «τ καιρ κείν», ὅταν ἡ  Κυρία Θεοτόκος η «Μαρία» ὁδηγήθηκε στὸ Ναὸ τοῦ Σολομῶντος γιὰ νὰ τὴν ἀναλάβουν οἱ ἱερεῖς νὰ τὴν προστατεύσουν, νὰ τὴν ἀναθρέψουν μαζὶ μὲ ἄλλα παιδιά, ἀγόρια καὶ κορίτσια ποὺ ζοῦσαν ἐκεῖ ἀφιερωμένα,  καὶ μετὰ τὴν ἡλικία τῶν 12 ἐτῶν νὰ τὴν παντρέψουν, σύμφωνα μὲ τὰ  ἱσραηλιτικὰ ἔθιμα.  Βεβαίως τὸ πραγματικὸ ἐκεῖνο γεγονὸς ἔχει τὴ θεολογική του ἑρμηνεία· «εσλθε στ Να το Θεο, ατ πο πρόκειτο ν πιτρέψει τ Θε ν εσέλθει μέσα της κι τσι ν λληλοπεριχωρηθε Θες μ τν νθρωπο, γι ν μπορομε ν βεβαιώνουμε τν νανθρώπιση το Θεο κα ν λπίζουμε στ βέβαιη θέωση το νθρώπου». Ὅμως, τὸ γεγονὸς τῶν Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου στὸ Ναό, χει κα γι μς σήμερα τεράστια διδακτικ σημασία. Ἴσως νὰ ἀπορεῖτε καὶ νὰ μὲ ρωτήσετε· «….χουμε ν ντλήσουμε διδάγματα π τ γεγονς τν Εσοδίων τς Θεοτόκου, τί χουμε ν διδαχθομε» Ἔχουμε, ἀγαπητοί μου, ἔχουμε νὰ διδαχθοῦμε πολλά, ὅλοι μας, στὴν ἐποχή μας καὶ μάλιστα στὶς μέρες τῆς καραντίνας ποὺ λόγῳ τῆς πανδημίας βιώνουμε ὅλοι τόσο δύσκολα. Ἔχουμε νὰ διδαχθοῦμε καὶ μακάρι νὰ μᾶς ἀξιώσει ἡ Παναγία μας νὰ τὸ καταλάβουμε καὶ νὰ τὸ ἀποδεχτοῦμε: τι εναι νάγκη λοι μας ν εσέλθουμε κάποτε στ Να το Θεο!  Ἐδῶ, πάλι σᾶς ἀκούω νὰ μὲ παροτρύνετε· «ναί! πιέστε τν Κυβέρνηση ν νοίξουν ο ναοί, ν ρχόμαστε κι χι ν λειτουργούμαστε π τ ραδιόφωνα κα τς τηλεοράσεις». Ὅμως, ἐγὼ δὲν ἐννοῶ νὰ ἀνοίξουν τὰ οκοδομήματα τν ναν γιὰ νὰ εἰσέλθουμε, ποὺ πολὺ καλὰ ἔκανε ἡ Κυβέρνηση καὶ τὰ ἔκλεισε, ἀφοῦ ὁ λαός μας ἔδειξε καὶ γενικὰ συνεχίζει νὰ δείχνει ἴσως  και ἀπὸ κόπωση ἐλλειπὴ εὐθύνη πάνω στὸ θέμα. Ἐννοῶ ὅτι καὶ πρὶν τὴν πανδημία, πρὶν τὴν λήψη τῶν ἀπαγορευτικῶν μέτρων, οἱ χριστιανοὶ δὲν ἐρχόμασταν στοὺς Ναούς, ἀκόμα κι ὅταν ἐκκλησιαζόμασταν, κληρικοὶ καὶ λαϊκοί, κάθε Κυριακή, ἴσως καὶ κάθε μέρα. Πάλι σᾶς ἀκούω νὰ ἀντιδρᾶτε· «τί θς ν πες»; μοῦ φωνάζετε! Λέω, τι στος Ναος μπαίνοβγαίναμε, κληρικο κα λαϊκοί, μως στ Να το Θεο δν εσερχόμασταν.   Στὴ σκέψη τοῦ Θεοῦ δὲν εἰσχωρούσαμε, στὴν ἐπιθυμία τοῦ Θεοῦ δὲν ἀνταποκρινόμασταν, μὲ τὸ σχέδιο τοῦ Θεοῦ δὲν συνεργαζόμασταν καὶ στὴ δικαιοσύνη Του συνεχῶς σηκώναμε ἐνστάσεις.

Κα ξηγομαι.

Πιστέψαμε ὅτι συν-κυβερνούμε τ Κράτος μας, οἱ θρησκευόμενοι χριστιανοί, ἀκόμα καὶ πολλοὶ κληρικοί μας, ὅμως ἀποδείχτηκε τελικά ὅτι πολὺ καλύτερα τὸ κυβερνοῦν οἱ πολιτικοί, ἐπειδὴ ἐμεῖς οἱ θρησκευόμενοι δὲν μποροῦμε νὰ κατευθύνουμε τελικὰ οὔτε τὸ ποίμνιό μας. Ἡ εσεβιστικ λλοφροσύνη μετέτρεψε τὰ λογικὰ πρόβατὰ σὲ πρόβλεπτα ρίφια ποὺ θέλησαν νὰ ὑποκαταστήσουν τοὺς ποιμένες.

Ἐνῶ ὁ διος Θες μς διδάσκει ν πακομε κόμα κα στν κοσμικ ξουσία ποὺ στὸ κάτω-κάτω στὶς μέρες μας εἶναι ἀπὸ τὸ λαό μας δημοκρατικὰ ἐκλεγμένη , πολλοὶ χριστιανοί μας κίνησαν ἐπανάσταση ἐνάντια στὴν Διοικούσα Ἐκκλησία τους, ποὺ δὲν ξέρω ἂν φέρει ἀνάσταση, πάντως μέχρι τώρα σπέρνει θανάτους.  Πιστέψαμε τι μς, λόγ τς πίστεώς μας, ποχρεοται Θες ν μς σώσει τος λλους χι, κα κάναμε πίδειξη ατς τς πίστεώς μας. Ὅμως αὐτὴ ἡ πίστη μας ἀποδείχτηκε λίγη, φτωχή, μικρὴ πίστη ποὺ ὄχι μόνο βουνὰ δὲν μπορεῖ νὰ μετακινήσει, ἀλλὰ οὔτε κὰν τὸν ἀπειροελάχιστο ἰό.

Διχαστήκαμε οἱ χριστιανοί, σχίσαμε τὸν ἄρραφο χιτῶνα τοῦ Χριστοῦ, διακριθήκαμε σ εσεβες: τάχα, ὅσοι ἀνεύθυνα ἀδιαφοροῦσαν γιὰ τὸν ἰὸ καὶ πίστευαν ἀφελῶς ὅτι εἶναι ἄτρωτοι· κα σ σεβες: συνήθως ἔτσι λένε τοὺς Ἐπισκόπους, τους Κληρικούς καὶ ὅσους συγκατανεύσαμε στὰ μέτρα καὶ καλέσαμε σ πακο στν κκλησία κα σ τάξη. Καὶ ὅσοι βιάστηκαν νὰ πατάξουν τοὺς ποιμένες τους, κηδεύουν σήμερα τὰ πρόβατα ἀλλότριας ποίμνης ἀφοῦ δὲν ἔχουν κανένα δικαίωμα σ’ αὐτήν, ἀλλὰ χυμοῦν σὰν κλέφτες καὶ ληστὲς ἀπὸ ἀλλαχόθεν ἀνεύθυνες ψυχωσικὲς περιοχὲς τῆς ὑστερόβουλης ἀλαζονικῆς τους γνώμης. Κα δν κατάλαβαν πς ταν διακυβεύεται γεία κα ζωή, τότε κόμα κα θερμότερος πιστός, γίνεται χθρός μας.  Ὅταν μάλιστα ἐπέμενε ὁ Χριστὸς νὰ ἀποκτήσουμε παράλληλα μὲ τὴν ἀκεραιότητα τοῦ περιστεριοῦ καὶ τὴ φρονιμάδα τοῦ φιδιοῦ.

Πιστέψαμε οἱ θρησκευόμενοι τι εμαστε περάνθρωποι, κρύψαμε τὴν προσβολή μας ἀπὸ τὸν ἰὸ καὶ ὁδηγηθήκαμε στὸν τάφο, ντ ν μολογήσουμε τ λάθος μας κα ν σαλπίσουμε τ ρθό.  Δὲν εἶναι ταπεινωτικὸ νὰ παραδεχτεῖς τι ς νθρωπος κι σ πάσχεις· λαζονικ εναι ν τ κρύψεις, μόνο κα μόνο γι ν μ διαψευστε δημόσια γωϊσμός σου.  Ὅταν ἐπικρέμεται θάνατος, τότε, καλὰ εἰπώθηκε, «μαγκις» δν πιτρέπονται. Ο ελαβες γωισμοί … σκοτώνουν! 

       Μά! εἶναι καὶ οἱ ἐκτὸς, τῆς Ἐκκλησίας ποὺ ἔτσι ἀμφισβητοῦν τὴν Θεία Κοινωνία! ! καί; θὰ πεθάνουμε ἐμεῖς, ἐπειδ πάρχουν γευστοι, πειροι κα νίδεοι τς πνευματικς μας πορείας κα μφισβητον τ Μυστήριο τς ζως; Βεβαίως, ἡ Θεία Κοινωνία εἶναι ζωή, βεβαίως δὲν βλάπτεται κανένας ἀπ’ αὐτήν, λλ ατ εναι μπειρία, μετρήσιμη π μς, ἀλλὰ ἀπροσμέτρητη ἀπὸ τοὺς κοντόφθαλμους ἀναλφάβητους τῆς ἐκκλησιαστικῆς βιοτῆς.  πότε, τί; Θὰ ἀναλάβουμε ἐμεῖς νὰ τοὺς ἀποδείξουμε τὴ ζωή μας; ἢ θὰ γίνουμε δικηγόροι τοῦ Χριστοῦ; Ἐκεῖνος, δὲν ὑπερασπίστηκε οὔτε τὸν ἑαυτό του στὸ Πραιτώριο, ἀλλὰ σιωποῦσε, ὅταν ὁ Πιλᾶτος προσπαθοῦσε νὰ τὸν ἀθωώσει.  Γι’ αὐτὸ φώναζα καὶ σᾶς ἔλεγα· φορμε μάσκες μέχρι τ «μετ φόβου» κα κε, μπροστ στ γιο Ποτήριο, βγάζουμε τ μάσκα, κάνουμε τ σταυρό μας κα μ ταπείνωση, μ συντριβ κοινωνμε.

Δὲν παινευόμαστε γιὰ τὸ Μυστήριο, δὲν κραυγάζουμε «λτε ν δετε τι δν θ πάθουμε τίποτε», γιατὶ κάτι τέτοιο εἶναι ἐπίδειξη τῆς δυνάμεως τοῦ Θεοῦ.  Ἐξάλλου, ἐμεῖς κοινωνᾶμε γι ν ζήσουμε κι χι γι ν μν πεθάνουμε! Κοινωνμε γι ν χουμε στ ζωή μας κα στ θάνατό μας συντροφι τ Χριστό! Ἀλλά, αὐτὰ εἶναι βίωμα, δὲν εἶναι διαφήμιση στὴν ἀγορά!  Βλέπετε, λοιπόν, πόσο ἔξω εἴμαστε ἀπὸ τὸ μυαλὸ τοῦ Θεοῦ, ἀπὸ τὸ σχέδιο, ἀπὸ τὴ βούληση τοῦ Θεοῦ καὶ ἀπὸ τὴ δικαιοσύνη Του;

Γι’ αυτό·

Ἂς σηκωθοῦν, κάποιοι, τάχα εὐσεβεῖς, ποὺ δὲν πίστεψαν ὅτι ὑπάρχει κορωνοϊός, λὲς καὶ μπορεῖ νὰ πέσει τρίχα ἀπὸ τὰ μαλλιά τους ἂν δὲν τὸ θέλει ὁ Θεός! Κα ς σοβαρευτον.

Ἂς σηκωθοῦν, ὅσοι, κρυμμένοι τώρα στὰ λαγούμια τους, ἑτοιμάζονται νὰ δικαιολογήσουν τ γκληματικά τους κηρύγματα, ποὺ ἄρδευαν ἀλλοφροσύνη ἀπὸ τὴν ἑωσφορική τους ἔπαρση, ποὺ τελικὰ σκότωσε συνανθρώπους τους. Κι ς ρεμήσουν, σο μπορον.

Ἂς σηκωθοῦν σοι λάθεψαν κα δν κουσαν τν κκλησία τους, ἀλλὰ τυχάρπαστους χριστέμπορους κα «γεγαυρωμένους π χλους» διαδικτυακούς κι ς ταπεινωθον μ μπιστοσύνη στν κκλησία.

Ὅλοι νὰ σηκωθοῦμε, νὰ πᾶμε στὸ Ναὸ τοῦ Θεοῦ ὄχι μόνο στὸ οἰκοδόμημα, γι ν εσέλθουμε, σως γι πρώτη φορ στ ζωή μας, στὴν ἁγία σκέψη Του, στὴν ἱερὴ βούλησή Του, στὸ θεῖο Του σχέδιο καὶ στὴν ἀνυπέρβλητη δικαιοσύνη Του. Ἂς μποῦμε ταπεινωμένοι στὸ Ναὸ τοῦ Θεοῦ, ὅπως ἡ μικρή, φτωχή, ὀρφανὴ καὶ ἄσημη τότε Παρθένος η Κυρία μας Θεοτόκος. ς μν φοβόμαστε τ λέξη κα τν ννοια τς ταπείνωσης, ἐξάλλου ἡ Ἐκκλησία ὅταν ταπεινώνεται, τότε ἐκτινάσσεται ὡς τὰ ἄστρα καὶ ἀστράφτει ὡς ὁ ἥλιος.  Μ ταπείνωση, λοιπόν, ἂς καλλιεργήσουμε τὴν ἀναιμικὴ ἐμπιστοσύνη μας στὸ Θεό, μὲ ὑπακοή στὸ Σῶμα Του ποὺ εἶναι μόνο ἡ Ἐκκλησία κι ὄχι ὁ κάθε ὑπερφίαλος τάχα χριστιανός.  Κι ἔτσι, ἐκεῖ ἂς περιμένουμε, ὅπως περίμενε ἡ Μαρία στὸ Ναὸ τοῦ Σολομντος, ν ‘ρθει κα σ μς γγελος το Θεο ν μς διαμηνύσει τ «χαρε».  Μόνο τότε θὰ φύγει ἀπὸ τὰ πρόσωπά μας ἡ θλίψη, μόνο τότε θὰ φύγει ἀπὸ τὴν κοινωνία μας ὁ φόβος καὶ ἡ μελαγχολία ποὺ μᾶς πλάκωσαν.

Ἂς μᾶς ἀξιώσει ἡ Παναγία μας νὰ μποῦμε κι ἐμεῖς γρήγορα στὸ Ναὸ τοῦ Θεοῦ, ὅπως μπῆκε κι ἐκείνη ἡ ἄχραντος Παρθένος, σήμερα. Ἀμήν.»

Πηγή

Μοιραστείτε τη σελίδα. Πατήστε το τελευταίο κουμπί για περισσότερες επιλογές
Exit mobile version