Site icon ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ

ΦΕΤΟΣ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ἹΕΡΟΣΟΛΥΜΙΤΙΚΑ…

Ιερό Κουβούκλιο του Παναγίου Τάφου

Ιερό Κουβούκλιο του Παναγίου Τάφου

ΦΕΤΟΣ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΕΡΟΣΟΛΥΜΙΤΙΚΑ…

ΦΕΤΟΣ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΕΡΟΣΟΛΥΜΙΤΙΚΑ…

Δν μ παραξένεψε πόφαση τς I. Συνόδου τς κκλησίας μας γι τν ορτασμ τς ναστάσεως στς 9 τ βράδυ. Εμαι π ατος πο πιστεύουν τι συμπόρευση μ τν κοιν πόφαση τς κκλησίας εναι σφαλς πορεία πρς τν σωτηρία, κόμη κι ν Ατ σφάλ. Εναι προτιμότερο ν σφάλς μαζ μ τν κκλησία π τ ν ρθοτομς κτς Ατς.  Κα δν μ παραξένεψε, διότι κκλησία εναι πέρα π τς φθαρτς διαστάσεις το χρόνου.

να πτ δεγμα ατς τς μεγάλης λήθειας εναι τ γεγονς τι ο I Ακολουθίες τσ Μεγάλης Τεσσαρακοστς καί τς Μεγάλης βδομάδος, δν κολουθον τ τυπικ τς μέτρησης το στορικο νυχθημέρου. Τί ννο; ς πάρουμε συγκεκριμένο παράδειγμα. Κύριος σταυρώθηκε Παρασκευ στς 12 τ μεσημέρι κα πέθανε στς 3 τ μεσημέρι. ντούτοις τν Σταύρωσή Του κκλησία τν ορτάζει τν Μεγάλη Πέμπτη τ βράδι. Κα τν λλη μέρα τ πρωΐ, μετ π περίπου 12 ρες, τιμ τν ποκαθήλωση, πο μως στν πραγματικότητα γινε λίγες στιγμς μετ τν Σταύρωση. Δηλαδ κκλησία βάζει τν πογευματιν κολουθία, τν σπερινό, τ πρωΐ, ν τν πρωϊν κολουθία, τν ρθρο, τ βράδι τς προηγούμενης!

Ατ πρακτικ οδέποτε πετέλεσε πρόβλημα γι τν κκλησία, διότι πάντοτε προσβλέπει στν πρακτικ ξυπηρέτηση τν λειτουργικν ναγκν το λαο. Γι’ ατ κα δν τν πασχόλησε κα δν τν πασχολε λειτουργικς χρόνος, πο εναι περβατικός κα χει τν κανότητα ν καταργ τς γκυλώσεις το στορικο χρόνου. Κα ποιός εναι λόγος πο συνιστ τν πρακτικ ξυπηρέτηση το λαο; Εναι τ γεγονς τι ο χριστιανοί, ργαζόμενοι ς π τ πλεστον π τ πρω ως τ πόγευμα, δν θ εχαν τν δυνατότητα ν συμμετέχουν στς κολουθίες.

  Τν πόφαση τς Ι. Συνόδου γι τν τέλεση τς ναστάσεως κάποιες ρες νωρίτερα δη βγκαν κα θ βγον πολλο ν λοιδορήσουν. Εναι ατο ο «καλο χριστιανοὶ!!!!!…τς Παράδοσης κα τν θίμων », πο μαθαν στραβ τί σημαίνει Παράδοση, τί σημαίνει ρθόδοξο θος. Κα θ κουστον πολλ γι ρχιερες κα ρχιεπισκόπους, γι ερες κα διάκους, κα δ συμμαζεύεται! Κα θ πον προδότες πολλος π τος ποφασίζοντες τν κοιν συμπόρευση το κκλησιαστικο σώματος σ μία γειονομικ κρίσιμη περίοδο, ατο πο σ καμία περίπτωση δν θ πρόδιδαν τν ρα τς ναστάσεως, λλ λαφρ τ καρδί προδίδουν μ τ ζωή τους τς εαγγελικς κα γιοπατερικς προτροπς γι γκράτεια π τν πορνεία, τν φθαλμοπορνεία, τν μοιχεία, τν κατάκριση, τν βλασφημία, τν ασχρολογία, τν ργολογία, τν κραιπάλη, τν κμετάλλευση, τν φιλαργυρία, τν φιληδονία, τν φιλαυτία, κα χίλια δυ λλα κακά. 

 Δυστυχς τ βλέπω κα θ συνεχίσω μετ λύπης ν τ βλέπω λο ατ τ διάστημα. Κα λυπομαι γι’ ατος πο γίνονται πολέμιοι τς κκλησίας χάριν το μεγάαααααλου τους ζήλου γι τν ρθοδοξία, το πολ μεγάλου τους ζήλου γι τν λήθεια τς πίστεως, πο όμως δν τν μαθαν βιωματικ ς μυστηριακ κα πνευματικ βίωμα, λλ τν περασπίζονται ς πέρμαχοι στρατηγοί, γιατ τσι μόνον μπορον ν πείσουν τν δεια τους παρξη τι εναι κάτι κι ατο μέσα στν κκλησία, κα σως μόνον ατοί, φο μόνον ατο διαμαρτύρονται κα ξεσηκώνονται κα κάνουν να μεγαλειώδη κα τροπαιοφόρο γνα μέσα π τ διαδίκτυο, τ μοναδικ βμα πο διασώζει τελικ τν εκόνα τους στν ξω κόσμο, μι κα σω κόσμος τους εναι τόσο ηχς κα δειος.

  Λυπμαι πο τ λέω, λλ τν δικαίαν κρίσην χεις δικαίωμα ν τν κάνς, μόνον ν φθάσς στ πίπεδο τν γίων. Κα σίγουρα ο γιοί μας δν θ εχαν πρόβλημα ν θεσμοθετήσουν κάποιες προσωρινς λλαγς γι πρακτικ φελος. Οἱ διοι θεσμοθέτησαν τς λλαγς στν χρόνο τν κολουθιν καθ’ λη ατ τν περίοδο. Οἱ γιοι Πατέρες, ν εχαν facebook στν ποχή τους, δν θ καταφέρονταν μ παξιωτικος χαρακτηρισμούς, μ βρισις κα ασχρόλογα, ναντίον τν ποστόλων τς κάθε ποχς, δηλαδ τους συνεχιστές Αυτών ρχιερείς και Ιερείς, πο αποτελούμε διάσπαστη λυσίδα και λκουμε π ατος τν ρχιερωσύνη και Ιερωσύνη μας . 

  Φέτος μς δίνεται δυνατότητα ν ορτάσουμε «κάπως» Πάσχα, τν νάσταση το Κυρίου, κατ τ εροσολυμιτικ τυπικό. Κα λέω «κάπως», διότι κε , στ εροσόλυμα, τ γ. Φς βγαίνει μεσημέρι το Μ. Σαββάτου κα κολουθε Θ.Λειτουργία τ «Χριστς νέστη». σοι κατσουφιάζουν, νομίζω οτε τ ξύδι πο πιε Κύριος στ Σταυρ θ τος βοηθήσ ν ξεπεράσουν τν τυπολατρικό τους φαρισαϊσμό. Τ πρόβλημα εναι στ στεν ματιά τους, τ στενομυαλιά τους γιατί, μ νομίζετε, πολλο π ατος πο γράφουν κα θ γράφουν, δν εναι κακοί, πλς θέλουν ν κολουθον τν πεπατημένη, θέλουν τ σωστ, λλ’ πειδ μαθαν τι τ σωστ πληρο κα συγκεκριμένα στάνταρντ, δυσκολεύονται ν ννοήσουν τι τ σωστ εναι ,τι ποφασίζει ν φαρμόσ π κοινο κκλησία.

Σίγουρα κάποιοι πο διαβάζετε ατς τς γραμμς θ νοχληθτε, θ μ παρεξηγήσετε, μπορε κα ν μ βρίσετε. Δὲν μ πασχολε, προσπαθ ν σς νοίξω να μάτι διεισδυτικ πρς τν νατροπ το Σαββάτου γι χάριν το νθρώπου, φο τ πρτο γινε γι τν δεύτερο κι χι νθρωπος γι τ Σάββατο.

 Μάθετε, γαπητοί, ν βλέπετε λεύθερα τ πράγματα, μέσα στν λευθερία το πνεύματος πο ζωοποιε κι χι το γράμματος πο νεκρώνει, κτς κι ν πιμένετε ν εστε χριστιανο το τύπου στ λόγια· γιατ κα ο χριστιανο το τύπου στ ργα, τολάχιστον ατο τηρον τ πρέποντα ργα γι τν τύπο, στω γι τν τύπο, κα δν προβαίνουν σ πρέπειες.

Μάθετε ν χαίρεστε κα ν γιορτάζετε κάθε στιγμ πο μς χαρίζει Κύριος, ετε εναι Σταύρωση, ετε νάσταση, ετε εναι μεσημέρι, ετε μεσάνυχτα.

Μάθετε κυρίως να πράγμα, τι τ Πάσχα παλαιότερα τ γιόρταζε κάθε τοπικ κκλησία σ διαφορετικ μέρα κα κάποτε ο γιοι πατέρες ποφάσισαν μ Σύνοδο Οκουμενικ ν γιορτάζεται σ συγκεκριμένη μέρα. λλ τ ζήτημα δν ταν μέρα· ταν κοιν πόφαση, κοινς ορτασμός, κοιν γραμμ τς κκλησίας.

ποιος βγαίνει π τν κοιν γραμμή, ποιος θέλει ν σωθ μονάχος του, γίνεται νας παλαις δμ κα μία παλαι Εα, πο θέλησαν ν γίνουν θεο χωρς τν Θεό.

Θες εναι δ, εναι στν γία ρθόδοξη κκλησία, πο εναι τ Σμα Του κα τ Αμα Του. στω κι ν νομίζετε τι ατ κκλησία κάν κάποιο λάθος, ΜΗΝ ΤΗΝ ΠΕΤΡΟΒΟΛΗΤΕ ΚΑΙ ΓΙΝΕΣΤΕ ΕΝ ΟΝΟΜΑΤΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΜΑΧΟΙ. Θυμηθτε τι πέρυσι επαμε τ «Χριστς νέστη» στ μπαλκόνια. Φέτος τ πράγματα εναι καλύτερα·. Να δοξάζουμε τν Θεό, πο θ χουμε τν δυνατότητα ν λθουμε όσοι έλθουμε στο Ναό κα ν Τν κοινωνήσουμε.

,τι θέλετε μπορετε ν πτε γι τος πολιτικος, τος λοιμωξιολόγους. λλ επιτρέψτε μου τέλος να σας ρωτήσω. Πς ντέχετε ν βρίζετε τους Κληρικος πο σπρισαν τα γένεια κα τα μαλλι τους μέσα στ μαρο άσο 50, 60, 70 χρόνια; Μαζ μήπως σπρίσαμε; μαζ καλογερέψαμε; μαζ παρνηθήκαμε τν κόσμο;; μαζ εμαστε πρω-βρδι στς κολουθίες, στς Θ. Λειτουργίες, στος σπερινούς, στ κηρύγματα, στν καθημεριν διακονία πτωχν και σθενῶν μαρτωλν; μαζ ξομολογήσατε; μαζ γωνιούσατε γι τν σωτηρία το ποιμνίου τους λα ατ τ χρόνια;

Πηγή

.

Μοιραστείτε τη σελίδα. Πατήστε το τελευταίο κουμπί για περισσότερες επιλογές
Exit mobile version