Site icon ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ

ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 2021

Εσταυρωμένος_κεριά.

Εσταυρωμένος_μανουάλι

ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 2021

ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 2021

† ΑΡΧΙΜ. ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΚΑΤΡΑΜΑΔΟΥ

«Ωσαννά, ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου». Αδελφοί, μας αξιώνει ο Θεός παρά τις συνεχιζόμενες πρωτόγνωρες εμπειρίες λόγω πανδημίας να εισερχόμαστε από απόψε στην καρδιά του Εκκλ. Έτους την Μεγάλη Εβδομάδα και ήδη από το πρωί σήμερα ψάλλαμε το «Ωσαννά, ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου».

Απόψε με την είσοδο της Εικόνας του Νυμφίου ο οποίος «ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΝ ΤΩ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΝΥΚΤΟΣ» και μετά από λίγο θα ακούσουμε στο  τροπάριο των αίνων το «ΕΡΧΟΜΕΝΟΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ». Δεν θα πρέπει να  μας ξεφύγει  αυτό που επαναλαμβάνει η Εκκλησία  στις  Ι. Ακολουθίες την λέξη  « ερχόμενος » που αναφέρεται στον Κύριο. Σκεφτήκαμε τι μήνυμα κρύβεται πίσω   από τον ερχομό του Θεού; Στην Π. Διαθήκη, στο βιβλίο της Γενέσεως,  δεν υπήρχε λόγος ο Θεός να έλθει, ούτε ο άνθρωπος κάπου να πάει, αλλά ήταν μαζί. Ζούσαν ο Αδάμ και η Εύα μαζί με τον Θεό και απολάμβαναν αυτή την κατάσταση. Μετά την πτώση εξόρισε ο Θεός   τους πρωτοπλάστους από τον παράδεισο, «εξαπέστειλεν αυτούς ο Θεός» (Γεν. γ  23). Έτσι η πρώτη βασική σημασία που έχει η έννοια του ερχομού είναι η επανασυνάντηση του ανθρώπου με τον Θεό, η προσπάθεια να συναντήσει πλέον ο Θεός τον άνθρωπο, την στιγμή ακριβώς που ο κάθε ένας από μας, την μόνη ικανότητα που διαθέτουμε ως άνθρωποι  είναι να απομακρυνόμαστε από τον Θεό, συνέπεια της πτώσεως μας  το «απέρχεσθαι». Έτσι έχουμε την πρώτη επίσκεψη του Θεού, τον ερχομό Του στη γη, στον άνθρωπο.   Ο   δεύτερος ερχομός Του για τον οποίο μιλούν τα τροπάρια της Μεγάλης Εβδομάδος  είναι ο ερχομός του Κυρίου στο εκούσιο σταυρικό πάθος Του για να μας εξαγοράσει με το Πανάγιον  Αίμα  Του επάνω στον Τ. Σταυρό Του και να συντρίψει το κράτος του διαβόλου  ανοίγοντας  προς  όλους  που  πιστεύουν  τον  Σωτήρα  Χριστό  την  Βασιλεία  Του  και  να  γίνουμε σύνοικοι μαζί Του. Ο τρίτος ερχομός βρίσκεται  στις τελευταίες λέξεις της Κ. Διαθήκης στην  Αποκάλυψη  στο:

«Αμήν, ναι, έρχου Κύριε Ιησού» (Αποκ. κβ΄   20). Είναι ο ερχομός Του της Β΄ Παρουσίας.   Σε όλους τους ερχομούς Του υπάρχει και  ο ερχομός του Κυρίου στην καρδιά μας. Είναι ο ερχομός που τον επαναλαμβάνει ο κάθε ένας μας ως προσευχή, με λέξεις καρδιακές, αλλά  και με φρόνημα και διάθεσή και κυρίως με την συμμετοχή μας στη Θ. Κοινωνία λαμβάνοντας συχνά πυκνά Αυτόν τον Λυτρωτή και Σωτήρα μας μέσα στην καρδιά μας. Δικαιολογημένα  θα  ρωτήσουμε ατενίζοντας  την Εικόνα  του  Ερχομένου  Νυμφίου  της  Εκκλησίας.  Πόσο  πόθο διαθέτουμε για να επιτρέψουμε στην ύπαρξή μας  να έλθει ο Χριστός μέσα μας;  Τι σημασία είχε ότι ήλθε στη γη, ή  το ότι έρχεται στο εκούσιο πάθος, ή το ότι θα ξαναέλθει να κρίνει ζώντας και νεκρούς, αν δεν έχει,  στη διάρκεια της επί της γης παρουσίας μας, έλθει μέσα στην καρδιά μας; Και αυτό είναι το μήνυμα της Εκκλησίας την  Μεγ. Εβδομάδα. Καθώς,  ο Κύριος έρχεται προς το πάθος, είναι ανάγκη να έρχεται και να ζει μέσα στη δική μας καρδιά και σε αυτό μας καλεί η Εκκλησία, ζητώντας μας να είμαστε σε εγρήγορση για να βιώσουμε την μακαριότητα και όχι ράθυμοι και τεμπέληδες πνευματικά για να αποκαλεστούμε από τον Θεό ανάξιοι. Για να έλθει ο Χριστός στην καρδιά του καθενός οφείλουμε να έλθουμε στον Χριστό όχι τοπικά αλλά τροπικά. Υπάρχει μια λέξη που έχει τη σημασία του έρχομαι και  αναφέρεται και αυτή στις Ακολουθίες της Εκκλησίας, η  λέξη «δεύρο» και «δεύτε»,θα  π ει  έλα και  ελάτε  . Είναι προτροπή του Χριστού και εμείς να κάνουμε μία κίνηση προς Αυτόν.

 Πως  μπορούμε  να  πάμε  στον  Χριστό;   Η μία κίνηση είναι η φυσική κίνηση, αυτή που όλοι κάνουμε όταν πάμε στην Εκκλησία Του, το χώρο της σωτηρίας μας. Αφήνουμε την ησυχία στο σπίτι, την άνεση, την ευκολία και λέμε:

«θα κάνω αγώνα για να είμαι μέσα στην Εκκλησία». Και μόνο η φυσική παρουσία έχει αξία και δεν πάει χαμένη. Το δεύτερο να πάμε στο Χριστό κάνοντας   μία πνευματική εργασία μέσα μας για αγιασμό και μετάνοια. «Δεύτε πιστοί επεργασώμεθα προθύμως τω Δεσπότη». Μη μείνουμε σε στείρες απλές επιθυμίες, σε όνειρα,   σε εξωτερικούς συναισθηματισμούς μόνο. Το τρίτο «Δεύτε ουν και ημείς κεκαθαρμέναις διανοίαις συμπορευθώμεν αυτώ…». Ασχολούμαστε με κτήματά, σπουδές, υγεία, εξοικονόμηση   αγαθών. Για όλα αυτά έχουμε σκέψη και χρόνο. Ας δώσουμε χρόνο και σκέψη και στα πνευματικά. Να  ζεσταθεί η καρδιά, να αναπνεύσουν οι πνευματικοί πνεύμονες, να απομακρυνθούμε για λίγο από   την κρυάδα   της κοσμικής κοινωνίας, της ψεύτικης, υλιστικής, εφήμερης ζωής που ασχολείται μόνο για τα σελφιν τεστ, τα εμβόλια, τις παρενέργειες τους και το αν θα ανοίξουν ή όχι τα εστιατόρια, οι καφετέριες, τα ταξίδια  και οι βόλτες για να συνεχίσουμε το μέχρι πρότινος τρελό ξεσάλωμα. Ας ησυχάσουμε λίγο κάτω από τον θόλο των Ναών μας για να διορθώσουν οι λογισμοί και οι σκέψεις μας και να μπορεί έτοιμη η καρδιά μας να δεχτεί  τον Ερχόμενο Νυμφίο της Εκκλησίας που συνεχώς μας καλεί «Ελάτε κοντά μου όλοι όσοι νιώθετε κουρασμένοι από την ανθρώπινη αδυναμία και φορτωμένοι από τα πάθη και εγώ θα σας ξεκουράσω,  θα  συνεχίσω  να  σας  παίρνω  τον κόπο  και  τον  κάθε  μορφής  πόνο,  θα  συνεχίσω  όπως  τότε  να αναλαμβάνω  στους ώμους μου τα φορτία σας για αυτό και πάλι θα ανέβω στον  Σταυρό μου.

Κυριακή Βαΐων Εσπέρας. Στην είσοδό μας στην Μεγάλη Εβδομάδα, ας δώσουμε την διάθεσή μας,  ώστε να προκύψει μέσα στη καρδιά μας ένας πνευματικός αναστεναγμός, μία ανακούφιση, ένα  φρόνημα ταπεινωμένης καρδιάς, μία εσωτερική ουσιαστική μετάνοια, μία  αναγνώριση των αδυναμιών και των παθών μας. Με πράξεις, σκέψεις και με μία τέτοια διάθεση ίσως να καταφέρουμε να προσεγγίσουμε  και να νιώσουμε τον Πάσχοντα για μας Κύριο μας Ιησού Χριστό. Και όταν αφήσουμε τον εαυτό μας να ζήσει με τον  Χριστό, τότε θα έλθει Εκείνος κοντά μας. Και θα βιώσουμε ένα άλλο  «δεύτε», ένα άλλο «έρχεσθε», αυτό το οποίο θα ακούσουμε το βράδυ της Αναστάσεως: το «Δεύτε πόμα πίωμεν καινόν» το «δεύτε του καινού της αμπέλου γεννήματος κοινωνήσωμεν» και θα ζήσουμε πραγματικό, σημερινό, προσωπικό, και   καρδιακό το   γεγονός την Ανάσταση Του ως δική μας Ανάσταση.  Η  Μεγ.  Εβδομάδα    είναι  ζωή,  ευλογία  και  δύναμη  για  ολόκληρη  την    ζωή  μας  Εύχομαι  να διατηρήσουμε αυτό το ήθος, αυτό το φρόνημα, αυτό το πνεύμα που θα σφραγίζει κάθε κίνηση μας και θα διαμορφώνει κάθε λεπτή πτυχή της ψυχής μας. Αμήν.

 

Πηγή Ενοριακό Φυλλάδιο 25 Απρ 21

Μοιραστείτε τη σελίδα. Πατήστε το τελευταίο κουμπί για περισσότερες επιλογές
Exit mobile version