H ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΘΗΒΩΝ ΚΑΙ ΛΕΒΑΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΤΩΝ RAFALE
Κατά την επίσημη τελετή παράδοσης των 6 σύγχρονων μαχητικών αεροσκαφών RAFALE στην 332 μοίρα της πολεμικής αεροπορίας στην Τανάγρα την 19η Ιανουαρίου 2022 παρουσία του Πρωθυπουργού της Ελλάδος κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, προσκληθείς παρέστη ως επιχώριος Μητροπολίτης ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης ΘΗΒΩΝ ΚΑΙ ΛΕΒΑΔΕΙΑΣ κ. Γεώργιος, ο οποίος μάλιστα κατά τα πατροπαράδοτα ειωθότα τέλεσε τον καθιερωμένο Αγιασμό εκφράζοντας συγχρόνως τις ειλικρινείς ευχές του και αρχιερατικές ευλογίες. Είμαστε βέβαιοι ότι με την παρουσία του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου και την τέλεση του Αγιασμού συμφωνεί η συντριπτική πλειοψηφία του Ελληνικού Λαού, που μάλιστα επιχαίρει.
Δυσάρεστη έκπληξη αποτελεί το γεγονός ότι κάποιοι ενοχλήθηκαν. Εξέφρασαν την αντίθεσή τους σχολιάζοντας απαξιωτικά και ειρωνικά την τέλεση του Αγιασμού. Με δημοσιεύματα στην «Καθημερινή» ο Καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας κ. Νίκος Μαραντζίδης και στην «Athens Voice» η Συγγραφέας κ. Σώτη Τριανταφύλλου, με αρνητική και σκωπτική διάθεση για την τελετή του Αγιασμού προσβάλλοντας τα θρησκευτικά αισθήματα της συντριπτικής πλειοψηφίας του Λαού μας, προέβησαν σε ανοίκειους και υπερβολικούς χαρακτηρισμούς. Ο κ. Ν. Μαραντζίδης θεωρεί ότι η Χώρα μας σε ζητήματα θρησκευτικών ελευθεριών είναι χειρότερα από πολλές χώρες της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής (!!!!!) και έσπευσε να σχολιάσει ότι «…….ο Αγιασμός παρουσία του Πρωθυπουργού προκαλεί σε πολλούς τον γέλωτα, στον ίδιο, όμως, προξενεί απελπισία. »(!!!!!) Από την σκοπιά της η κ. Τριανταφύλλου χαρακτηρίζει «μπουρτζοβλαχιά»(!!!) την τέλεση Αγιασμού. Σπεύδει μάλιστα να λυπηθεί τον κ. Μητσοτάκη ο οποίος «…..εξ ανάγκης είναι αλυσοδεμένος στην σκοταδιστική Ορθοδοξία..» και σημειώνει με νόημα «αυτό είναι το πρόβλημα: η ατολμία να αποδεσμευθούμε από την παπαδοσύνη και να εξελιχθούμε σε πολιτικό κράτος».
Το φαινόμενο αυτό και οι κρίσεις αυτές δεν είναι νέες. Πρόκειται για την τάση της εκκοσμίκευσης που κάπως καθυστερημένα έφθασε και στη Χώρα μας, όπως όλα τα σχετικά του είδους αυτού φρούτα από τη Δύση. Είναι σύμπτωμα της νεοτερικότητας και μετανεοτερικότητας που επιδιώκει τον θρησκευτικό αποχρωματισμό της ατομικής και δημόσιας ζωής, την παραθεώρηση και τελικά άρνηση των πατροπαράδοτων παραδόσεων, την μετάθεση των πνευματικών αξιών από το επίκεντρο στην περιφέρεια της κοινωνίας. Αντίθετα με τον μαχητικό στρατευμένο αθεϊσμό των προηγούμενων δεκαετιών η εκκοσμίκευση των ημερών μας παρουσιάζεται σαν μια δήθεν ψύχραιμη και ήρεμη κατάσταση, η οποία στο όνομα του φιλελευθερισμού απλά ανέχεται τη θρησκεία σαν ιδιωτική υπόθεση χωρίς δικαιώματα κοινωνικής αναφοράς. Όλα αυτά μπορεί ενδεχομένως να είναι δικαιολογημένα και να ισχύουν (::::) στη Δυτικοευρωπαϊκή κοινωνία με την προϊστορία του παποκαισαρισμού και της φεουδαρχίας, είναι ανακόλουθα και αυθαίρετα στο δικό μας Ελληνορθόδοξο χώρο.
Σε μας η Εκκλησία υπήρξε πάντα η Κιβωτός Διάσωσης του Γένους και ο Κλήρος όλων των βαθμών πρωτοστάτησε σε αγώνες εθνικούς και απελευθερωτικούς. Έγκριτοι ιστορικοί αποφαίνονται ότι στην Επανάσταση του 1821 η Εκκλησία δεν μετείχε απλώς, αλλά την ενέπνευσε και την δημιούργησε.
Σε κάθε δυσκολία, εθνική, οικονομική και κοινωνική, ο λαός μας αισθανόταν και βίωνε την κραταιά Σκέπη και φοβερά προστασία της Υπερμάχου Στρατηγού της Κυρίας Θεοτόκου και την προστασία της Αγίας Μητέρας μας Εκκλησίας. Αυτή η συνείδηση, κάπως αποχρωματισμένη από τη γενικευμένη εκκοσμίκευση, εξακολουθεί να θα παραμείνει αποτυπωμένη βαθειά στην καρδιά και στο DNA των Ελλήνων.
Μοναδική εξαίρεση θα αποτελούν μερικοί διανοούμενοι (!!!!) , που φορείς μιας ξενόφερτης κουλτούρας, επιμένουν να δαιμονίζονται, όταν διαπιστώσουν ότι σε πείσμα της ιδεολογικής τους εμμονής, ο πιστός Ελληνικός μας Λαός αλλά και οι Οργανωμένοι Συλλογικοί Φορείς ζητούν και θα εκζητούν την εξ ύψους ενίσχυση με τις Αγιαστικές Τελετές και λοιπές Λατρευτικής Εκδηλώσεις της Εκκλησίας μας , όπως ο Αγιασμός που προκάλεσε την απαράδεκτη εκ μέρους των πιο πάνω αδικαιολόγητη και επιπόλαια αντίδραση».