ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΚΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ Κ.Κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ
ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΜΑΪΟΥ 2023
(ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΝΑΟΣ ΠΕΤΡΟΥ & ΠΑΥΛΟΥ ΝΑΠΟΛΗ -ΙΤΑΛΙΑΣ)
«……… Η πασχάλιος περίοδος, την οποία διανύουμε, είναι γεμάτη χαρά και ελπίδα. Το φως της Αναστάσεως του Κυρίου της δόξης καταυγάζει όλη την κτίση, αποκαλύπτει τον αιώνιο προορισμό μας και τον τελικό σκοπό όλης της δημιουργίας. Και η σημερινή Κυριακή του Παραλύτου όπως όλες οι Κυριακές είναι γεμάτη Ανάσταση, εκπέμπει το ευαγγελικό μήνυμα ότι ο πόνος και το κακό δεν έχουν τον τελευταίο λόγο στην ιστορία, ότι ο θάνατος δεν είναι η εσχάτη πραγματικότητα. Η θεραπεία του Παραλύτου είναι μαρτυρία και επιβεβαίωση της αλήθειας, ότι ο Χριστός είναι ο «ιατρός των ψυχών και των σωμάτων», ότι το άπειρο έλεός Του ποιεί θαυμάσια, ότι «τα αδύνατα παρά άνθρώποις, δυνατά παρά τω Θεω έστίν» (Λουκ. ιη’, 27).
Η Κ. Διαθήκη είναι πλήρης αφηγήσεων περί ιάσεων ασθενών, οι οποίες αντανακλούν το μέγεθος της θείας φιλανθρωπίας. Η θεραπεία δεν είναι εδώ απλώς μία προσωρινή επικράτηση έναντι της ασθενείας, αλλά είναι η πρόγευση της οριστικής νίκης της ζωής πάνω στη φθορά και της τελικής κατάργησης του θανάτου στην «καινή κτίση», απαρχή της οποίας είναι η Ανάσταση του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Εν Χριστώ αναστάντι ζούμε και γνωρίζουμε ότι ο παρών βίος δεν είναι όλη η ζωή μας.
Οι Ορθόδοξοι είμαστε αναστάσιμο γένος, και αυτό προκαλεί και σήμερα και πάντα το θαυμασμό. Ο πνευματικός πλούτος της παραδόσεώς μας, δηλαδή ό,τι πιστεύουμε, ό,τι αγαπάμε, ό,τι ελπίζουμε συνδέονται άρρηκτα με το Πάσχα του Κυρίου και από αυτό το Πάσχα της Εκκλησίας μας αντλούν το βαθύτερο νόημά τους. Αναστάσιμη είναι και η πνευματική δύναμη της Εκκλησίας. Είναι η ζωτική και ζώσα παρουσία μιας παράδοσης αληθείας, η οποία άλλαξε την ιστορία της ανθρωπότητας, έσωσε το Γένος μας στην ιστορική του πορεία και αποτελεί και σήμερα ελπίδα για το μέλλον. Όλοι οι Ορθόδοξοι πιστοί είμαστε κληρονόμοι και συνεχιστές μιας μεγάλης παρακαταθήκης Θεογνωσίας και ανθρωπογνωσίας, σύμφωνα με την οποία, η αλήθεια των πραγμάτων και το νόημα της ύπαρξής μας αποκαλύπτονται μέσα από την σχέση μας με τον Αναστημένο Κύριό μας Ιησού Χριστό. Η Εκκλησία, το Άγιο Σώμα Του είναι, όπως έχει γραφεί, «ο τρόπος παρουσίας του Χριστού εν τω κόσμω». Όταν τελείται η Θ. Ευχαριστία, οι πιστοί καθίστανται ένα σώμα, γινόμαστε κοινωνία θεώσεως. Μέσα στην Εκκλησία την ώρα της Θ. Λειτουργίας συνειδητοποιούμε ότι χριστιανική ύπαρξη σημαίνει να είμαστε συνειδητά μέλη της Εκκλησιαστικής Κοινότητας, να συμμετέχουμε ουσιαστικά στη ζωή και στην Ευχαριστιακή πραγμάτωσή της. Με αυτό συνδέεται και το γεγονός ότι ο Χριστιανικός Ναός, ταυτισμένος πάντα με τη Θ. Λειτουργία, είναι για όλους τους Ορθοδόξους πιστούς, όπου γης, το μοναδικό και ουσιαστικό σημείο της αναφοράς μας και το ζωτικό κέντρο της ζωής και της υπάρξεως όλων μας… » Αμήν.